reklama

Cirkus už zasa na pár rokov nemusíme...

Dostala som od zamestnávateľa 4 lístky na cirkus na ľade. Napriek mojej rokmi pestovanej dôvere voči všetkému ruskému, som si ako správna moderná žena žijúca s dobou tento program hneď čekla na nete. Do Bratislavy prídu umelci až z Moskvy, lístok v predaji stojí 890,- Sk - no moja, to bude určite pecka. Preto som víťazoslávne napochodovala pred môjho drahého s oznamom - na nedeľu večer mám pre nás štyroch (rozumej aj jeho dve deti) program - mám lístky na ruský cirkus na ľade! No senzácia sa nekonala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Celý víkend sme držali chalanov v napätí, že na nedeľu večer máme prekvapenie. Tomu sme pravdaže prispôsobili celý víkendový program - školské povinnosti museli byť zvládnuté už v sobotu, na nedeľu večer už sme nechali len kúpanie a umývanie hláv.

Začiatok predstavenia na zimáku pri Štrkovci bol plánovaný na 18,00h. Keď sme sa cca. o 17,40 blížili k miestu činu, prevýšili sa moje odhady záujmu o túto šou - pri zimáku bolo doslova "narváno". Tak sme zaparkovali až pri poliklinike. Náhlili sme sa k zimáku, chytiť si čo najlepšie fleky, keďže je tam voľné sedenie a takúto šou bude chcieť každý vidieť z čo najlepšieho uhla. Potvrdilo sa - pred vchodom na zimák sa tiahol dlhý dvojstup zážitkuchtivých rodín. "Tak toto vyzerá tak na pol hodinu" - preblesklo mi okamžite hlavou a už som nás videla ako rušíme šou našim neskorým príchodom. Našťastie môj drahý, znalý športového diania, nebol na tomto zimáku prvýkrát a tak vedel, že o kus ďalej je ďalší vchod, pri ktorom nestál nikto (usporiadateľ mohol tento fakt objasniť rodinám čakajúcim v nekonečnom rade - viacero detí by ušetril nervozity a zimy z čakania). Ale nič sa nedeje, aspoň tie lepšie fleky ostanú pre nás. Stalo sa - sedíme priamo oproti opone - výhľad úžasný (ale mala som predsa zobrať tú deku pod zadky- vonku je síce 12 stupňov, ale tu ten ľad robí svoje).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedíme, s detskou radosťou sa môjmu drahému priznávam, že sa tuším fakt teším - ruské šou vždy znamenali výpravné kostýmy a scény, množstvo ľudí "na placi", skvelé choreografie... - to vždy dokázalo moju tanečnú dušu potešiť. Trochu ma však zaskočil priestor, ktorý si umelci vyhradili na svoju šou. Ten, s ohľadom na môj skutočne ženský odhad, nemohol byť väčší ako výmera klasického panelákového 3-izbáku. Ale možno sa mi to len zdá z tých super miest v hľadisku.

Tak, plánovaný začiatok o 18,00h sa nevydaril - začalo sa 18,20h - a začína mi byť skutočne ľúto tých, ktorí si "super fleky" prišli obsadiť už o 17,40h....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dovolím si povedať, že prvé čísla neohúrili ničím - tanečný vstup, z môjho pohľadu dosť nevydarený (choreografia - na Rusov veľmi slabá a tých pár tanečníkov mohlo byť skutočne aspoň viac zosynchronizovaných - efekt by bol určite väčší). Akrobatka na hrazde - fajn (pozorné oko nášho staršieho však postrehlo, že už jej vlastne tretí krát tlieskame za to isté). Žongléri - dá sa (pár chýb sa vždy dá odpustiť). Klauni - úspech - deti sa bavia, výborne.

Po cca 20 minútach si všímam, že odchádzajú prví diváci.

Asi po trištvrte hodine programu je vyhlásená 15 min. prestávka (teda tak sa nám zdalo, lebo to tichučké hlásenie sme fakt dobre nerozumeli, a nie je to tým, že by sme nevedeli po rusky). Plánovaný čas prestávky sa opäť natiahol - bolo z toho 25 min. (fakt som mala zobrať tú deku - toto je útok na mechúre a kríže - bože, fakt už starnem).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala druhá polovica programu - dúfame, že to už začne gradovať. Mýlime sa. V jednotlivých číslach je pravidlom, že na "javisku" je hŕstka umelcov a to aj pri číslach, ktoré si vyslovene žiadali "masovku". Vo chvíľach nudy sa rozhliadam po hľadisku - značná časť ľudí to vzdala a odišla. No my sme vydržali. Oplatilo sa - posledné číslo nútilo skutočne k tomu vstať zo sedadla - hromadné číslo so švihadlami bolo fakt super. Aj som dupala nohami. Aj tí "cyklisti" predtým boli dobrí, teda určite lepší ako zbytok programu - cyklistické číslo malo aké také grády a hlavne bolo zladené s hudbou a bolo teda na čo pozerať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uznávam, že môj pohľad (keďže sa dosť dlho venujem tancu a mala som tú česť robiť aj s výbornou choreografkou) môže byť skreslený a laik to možno vidí inak. Ale počet ľudí, ktorí odišli pred koncom a bitky z nudy, ktoré v druhej polovici predvádzali naši chalani, ma nútia myslieť si, že nie som až taká kritická a nespravodlivá. Nudu určite dodávali aj nekonečné klaňačky jednotlivých umelcov po svojich číslach - toto fakt deti nebaví - zatlieskajú, ale potom očakávajú, že sa ide diať niečo ďalšie a nie, že umelec obkorčuľuje plochu a spraví ďakovačkovú pózu ešte raz, prípadne dokonca dvakrát. Netvrdím, že cirkus na ľade nemal svetlé momenty, ale neboli až také svetlé, aby sa prebili cez to sklamanie z celkového dojmu. Umelci "prominou", ale na mňa to pôsobilo veľmi amatérsky.

Program skončil cca o 20,40h - čo pokladám za dosť nešťastné, keďže školopovinné deti v nedeľu sa už mali ukladať do postele a nie ešte len premrznuté odchádzať zo zimáku domov. Ponáhľame sa k autu a ja si v duchu hovorím - ešte šťastie, že sme mali lístky zadarmo - keby náš rodinný rozpočet touto "šou" prišiel o bezmála 3.600,- Sk, dlho by som si to neodpustila.

A "vďaka" príchodu domov o 21,15 sme nakoniec nestihli ani to umývanie hláv. 

Mimochodom - jediné vzrúšo, ktoré stálo za zmienku po programe môjmu drahému bola spomienka na hlášku chlapčeka sediaceho nad nami, ktorý cca po 20 minútach programu zahlásil: "Kedy už prídu hokejisti?"

Denisa Doktoríková

Denisa Doktoríková

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

večne mladá (duchom určite a podľa mojich známych vraj aj telom), chvíľami ešte uletená, chvíľami životom umravnená Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu